Inici » Notícies » Xerrada el Thyssen a Casa teva : John Frederick Kensett

Xerrada el Thyssen a Casa teva : John Frederick Kensett

Benvinguts a la nova edició del Thyssen a Casa teva.

Avui, el director artístic del Museu Carmen Thyssen Andorra, Guillermo Cervera, dedica el seu discurs a John Frederick Kensett a través la seva obra “El pescador de truites”, 1852, que forma part de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

John Frederick Kensett neix a Cheshire, una ciutat de Connecticut el 22 de març de 1816 i mort a Nova York el 14 de desembre de 1872. Provinent d’una família d’artesans, comença a treballar amb el seu pare Thomas Kensett, com a gravador. Uns anys després, l’any 1840, marxa a París on es trobarà amb un altre artista americà important, Thomas Cole. A l’Acadèmia de Belles Arts, descobreix les obres antigues i clàssiques, i s’interessa especialment per la pintura atmosfèrica dels artistes holandesos del segle XVII, descobriment que el posarà sobre el camí del paisatge.

De retorn a Amèrica, John Frederick Kensett entra a la Hudson River School i esdevé un dels representants del luminisme, com Francis Augustus Silva o Sanford Robinston Gifford. Durant la seva carrera recorre el país cercant els paisatges pintorescs que inspiraran les seves pintures marcades pel romanticisme, cosa que trobarà al llarg del riu Hudson.

Us deixem doncs descobrir “El pescador de truites”, 1852, una obra que representa un dels moviments Nord-Americans més importants del segle XIX, i que il·lustra com en l’impressionisme europeu, la preocupació i les reflexions dels artistes per la representació de la llum.