Inici » Notícies » Visita guiada : “Canya” 1956 – 57, Antonio Saura

Visita guiada : “Canya” 1956 – 57, Antonio Saura

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu descobrir des de casa.

Avui, el Museu Carmen Thyssen Andorra us convida a descobrir una obra de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza “Canya”, 1956 – 57, de l’artista espanyol Antonio Saura.

Gran representant de l’abstracció lírica i de l’expressionisme abstracte, Antonio Saura, nascut el 22 de setembre de 1930 i mort el 22 de juliol de 1998, comença la seva carrera artística el 1947 després d’haver passat 5 anys enllitat a causa d’una tuberculosi. Artista autodidacta, el seu primer estil s’apropa al surrealisme que il·lustra principalment amb paisatges onírics plens de colors vius. És durant el seu segon viatge a París, el 1954, quan Saura comença a pintar de manera més orgànica i explora la tècnica del grattage. El 1956, en ple període de recerca visual i tècnica, el pintor s’apropa de la maturitat estètica i del seu tema de predilecció : la figura humana, i particularment la dona.

El seu estil, en contrast amb els seus primers treballs, es caracteritza per la seva visceralitat i la seva reducció cromàtica al blanc i al negre. Saura crea un llenguatge personal i plàstic, puntuat per un gest enèrgic i línies corbes que construeixen i desconstrueixen el cos humà. L’obra “Canya“, que data d’un dels períodes més prolífics de l’artista, és l’exemple perfecte.

Us deixem doncs gaudir d’aquesta obra fora del comú, suport d’un nou tipus de figuració, que no deixa d’impactar els visitants del Museu Carmen Thyssen Andorra.

Bona visita !