Inici » Notícies » Roda de premsa: Tancament de Made in Paris i presentació de KHRÔMA

Roda de premsa: Tancament de Made in Paris i presentació de KHRÔMA

Després de l’èxit de Made in Paris, el Museu Carmen Thyssen Andorra presenta la seva setena exposició!

El Museu Carmen Thyssen Andorra va anunciar ahir, dilluns 16 de gener, el balanç de la sisena exposició Made in Paris. La generació de Matisse, Lagar i Foujita, que va tancar les seves portes definitivament el diumenge 8 de gener de 2023. Pep Farràs, gerent de la Fundació Museand, va subratllar el seu èxit anunciant un total de 15.008 visitants i, entre ells 7.167 andorrans, una xifra que demostra que el difícil període de la pandèmia ha quedat enrere.

Per part seva, Teresa Areny, cap de projectes del Museu Carmen Thyssen Andorra, va destacar la importància del compromís del museu amb l’accessibilitat a la cultura per a tots. Això inclou les activitats i tallers oferts al públic, així com les col·laboracions socials i interdisciplinàries amb institucions i organitzacions del Principat i més enllà de les seves fronteres. Enguany, el museu compta amb un total de 387 activitats.

Amb aquesta voluntat d’anar cada vegada un pas més enllà, Guillermo Cervera, Conservador General de la Colección Carmen Thyssen-Bornemisza i comissari d’exposicions del Museu Carmen Thyssen Andorra, va anunciar el títol de la nova exposició KHRÔMA. L’univers emocional del color, una mostra que pretén aprofundir en la importància particular de cada color i com aquesta apreciació pot variar d’una persona a l’altra.

Els colors s’han associat històricament a estats anímics, així com a situacions molt concretes. Més enllà de l’aspecte purament artístic, KHRÔMA es concentra en l’estudi de les sensacions i convida cada visitant a convertir-se en l’element clau del missatge emocional que serà transmès al llarg de la visita.

Aquest viatge cromàtic, que il·lustra 34 obres de 35 artistes del segle XIX fins a l’art pop i contemporani, es centra en sis grups de colors, cadascun dels quals recrea una història monocroma, donant finalment lloc a una policromia general que encarna els vincles entre totes les obres presentades. Enguany, el públic podrà admirar una de les obres del cèlebre artista rus Wassily Kandinsky i, al seu costat, a molts altres creadors procedents de tot el món.

La mostra es podrà visitar a la planta baixa de l’antic hostal Valira del 10 de febrer de 2023 al 7 de gener de 2024.