Inici » Notícies » Presentació Col·lecció d’Art de Crèdit Andorrà

Presentació Col·lecció d’Art de Crèdit Andorrà

Sinergies entre la Col·lecció d’art de Crèdit Andorrà i la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza

Dues institucions de renom, la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza i la Col·lecció d’Art de Crèdit Andorrà, han resultat una col·laboració sense precedents, amb la nova exposició del Museu Carmen Thyssen Andorra: Talents amb Denominació d’Origen. De Rigalt a Puigdengolas.

La Col·lecció d’Art de Crèdit Andorrà, institució clau del país, va obrir les portes el 1989. Porta més de trenta anys reunint i promocionant les pintures i els artistes del Segle d’Or català. Com també un dels tresors del patrimoni andorrà, el retaule de Sant Miquel de Prats de l’any 1537. Per l’altra, conté una important col·lecció de numismàtica antiga, rellotges catalans del segle XVIII i altres objectes utilitzats per a mesurar el temps.

Tot això la converteix en una de les col·leccions més importants i riques d’Andorra, tant per la qualitat com la diversitat dels objectes que conserva.

En l’àmbit de la pintura reuneixen, sobretot, obres des del segle XVIII al segle XX. La majoria d’artistes que componen la Col·lecció d’Art de Crèdit Andorrà, formen part de l’Escola Espanyola de París.
Aquest grup d’artistes van descobrir la nova estètica parisenca, una visió del que anava a ser Barcelona. Un vincle privilegiat entre dues ciutats culturals durant els s.XIX i XX. Això portarà a Barcelona les avantguardes i la convertiran en un centre important d’art modern.

Arran d’aquest període, els/les artistes catalans/es aviat van desenvolupar un estil particular marcat per l’emoció, la identitat pròpia i la bellesa.

Alguns dels tresors de la Col·lecció d’Art del Crèdit Andorrà les trobareu a la mostra Talents amb denominació d’origen. De Rigalt a Puigdengolas.