Inici » Notícies » Presentació del catàleg de l’exposició “Made in Paris. La generació de Matisse, Lagar i Foujita”

El Museu Carmen Thyssen Andorra acull la sisena exposició Made in Paris. La generació de Matisse, Lagar i Foujita, que pretén reflectir l’imant cultural que era el París de la Belle Époque.

França, Catalunya, País Basc, Espanya, Suïssa, Estats-Units i Geòrgia. Cadascun d’aquests països o regions estan representats per un o una artista en aquesta exposició excepcional que, com el París cosmopolita de finals del segle XIX, ens permet entreveure la concentració creativa i avantguardista de la capital francesa.

Acompanyant aquesta nova mostra, es presenta el nou catàleg de Made in Paris.

Les pàgines del catàleg, els permetran descobrir o redescobrir la història de les grans escoles artístiques de la capital, escrites pels membres de l’equip del MCTA. Entre elles, l’École des Beaux-Arts de París, l’Acadèmia Julian i l’Acadèmia Colarossi. També trobaran una secció dedicada a l’anomenada Escola de París i, a més, una altra part que il·lustra les influències de la Ciutat de la Llum fora de les seves fronteres amb la Real Acadèmia de San Fernando de Madrid i la petjada que ha deixat Paris sobre les artistes del món.

Juntament amb les fotografies en alta definició de les obres presents en la sala d’exposició, s’inclouen les fitxes d’experts redactades per destacats historiadors i historiadores de l’art, així com pel conservador general de la Colección Carmen Thyssen-Bornemisza i comissari artístic de l’exposició, Guillermo Cervera. Finalment, per a conèixer millor la vida dels vint-i-set creadors, podran descobrir les seves biografies completes.

Aquesta és l’oportunitat per a explorar aquest fascinant període de manera accessible i original.
El catàleg està disponible a la botiga del Museu Carmen Thyssen Andorra en quatre idiomes (català/francès i espanyol/anglès) per només 29 euros.