Inici » Notícies » El Museu Carmen Thyssen reforça el seu compromís acadèmic en l’àmbit cultural universitari

Txell Díaz impartirà un curs sobre les diferents eines interpretatives que s’utilitzen per apropar l’art al visitant durant la visita al museu

La Universitat d’Andorra (UDA) i el Museu Carmen Thyssen reforcen els seus lligams de col·laboració, mantenint el conveni amb el Batxelor de Ciències de l’Educació, col·laborant amb el Màster d’Educació, i oferint un curs a l’Aula d’Estiu 2022.

Per tercer any consecutiu, l’equipament museístic realitza la tutoria universitària del projecte de final de Batxelor en Ciències de l’Educació. Aquesta la tutoria es basa en el seguiment del treball de final de curs d’un alumne centrat en l’entorn lúdic educatiu de les institucions culturals.  L’any 2021, el treball va consistir en el disseny d’una guia didàctica per a infants de tres a dotze anys amb diversitat funcional i que s’ha començat a desenvolupar juntament amb el servei del JEI (Joves en Inclusió) de la Fundació Privada Tutelar d’Andorra. Enguany es proposa el repte educatiu amb l’alumne Arnau Solé, que se centra en l’art i la salut mental.

Fruit d’aquesta bona entesa, les dues institucions han ampliat la seva col·laboració amb el Màster en Educació que imparteix la institució acadèmica, convidant al seu alumnat a realitzar un treball inclusiu centrat en la realització d’audiodescripcions de les obres exposades dirigides al públic amb discapacitat visual. Aquest treball ha estat supervisat per la ONCE, Organització Nacional de Cecs Espanyols, en coordinació amb la UDA.

Primera col·laboració amb l’Aula d’Estiu

Com a novetat, el museu participarà per primer cop en el programa Aula d’Estiu de l’UDA 2022, oferint el monogràfic “L’accessibilitat de l’art al Museu Carmen Thyssen Andorra” impartit per Txell Díaz, membre de l’equip de producció del museu. La ponent és graduada en Humanitats i especialitzada en art per la UPF i postgraduada d’Arts escèniques i acció social a l’Institut del Teatre, amb màster d’Estudis teatrals per la UAB, la UPF i l’IT.

El curs s’iniciarà amb una visita guiada de “Made in Paris”, alhora que es descobriran les eines interpretatives que s’utilitzen per apropar l’art al visitant. Segons Díaz “després de la visita es duran a terme un total de vuit exercicis pràctics en els que es plantejaran als alumnes diverses dinàmiques i situacions que hauran de resoldre. Després de cada exercici es mantindrà una breu conversa per debatre quins són els objectius dels exercicis i quines conclusions se’n poden extreure”. El curs es realitzarà el dimecres 22 de juny de les 10 h a les 14 h i va dirigit a professorat, estudiants i a qualsevol persona interessada en la matèria. L’import de la matrícula és de 16 euros i la preinscripció està oberta fins al 3 de juny del 2022 des del web https://www.uda.ad.

Participació en la Titulació Pròpia de la Universitat de Màlaga: Tècnic Auxiliar a Entorns Culturals

Per cinquè any consecutiu el museu col·labora amb la Universitat de Màlaga en les Jornades educatives pels estudis de Tècnic Auxiliar en Entorns Culturals. La titulació va dirigida a joves amb discapacitat intel·lectual amb l’objectiu de promoure la seva integració i la inclusió laboral com a professionals en entorns culturals.

Les sessions formatives, impartides per l’equip del museu format per Raquel Begueria, Charline Bony i la col·laboració de Teresa Areny, es desenvoluparan els dies 25 i 26 de maig i serviran per donar a conèixer el model museístic de l’equipament andorrà centrant-se també amb els  programes educatius i els projectes dedicats a la inclusió a través de l’art. D’aquesta manera, els alumnes coneixeran quines són les pràctiques que permeten apropar la cultura a tots els públics així com les diferents accions i sinergies que complementen la proposta cultural del museu.