Inici » Notícies » Henri Matisse, “Sense passió no hi ha art”

Henri Matisse, “Sense passió no hi ha art”

Sense passió no hi ha art. Aquestes paraules del cèlebre Henri Matisse ressonen a la sala del Museu Carmen Thyssen Andorra com un himne a la nova exposició Made in Paris. La generació de Matisse, Lagar i Foujita.

Reconegut com la gran figura del moviment fauvista i famós per l’espontaneïtat i la intensitat dels colors de les seves obres, Henri Matisse mai es va limitar a la creació pictòrica. Així ho demostren els nombrosos escrits que va deixar per a la posteritat i que sovint descriuen teories, idees o observacions sobre l’art o la condició de l’artista.

A la imatge del vigor expressiu de l’artista en les seves obres, els seus testimoniatges revelen commovedorament el fil del seu pensament, així com la seva predisposició a estar atent i sensible a tot el que l’envolta. També escriurà:

Hi ha dues maneres d’expressar les coses: una és mostrar-les brutalment, l’altra és evocar-les amb l’art. En allunyar-nos de la representació literal del moviment, acabem obtenint més bellesa i més grandesa.

Entre la senzillesa i l’elegància, la riquesa de les seves frases, curtes i rellevants, posen de manifest la personalitat del pintor, descrit pel seu entorn com un home educat, amable i reservat. Va mantenir correspondència per escrit durant més de quaranta anys amb un altre artista francès i amic, Charles Camoin, al qual l’actual exposició del MCTA ha reunit en aquesta sisena mostra.