Inici » Made in Paris. La generació de Matisse, Lagar i Foujita

Made in Paris. La generació de Matisse, Lagar i Foujita

Del 10/02/22 fins al 08/01/23

El Museu Carmen Thyssen Andorra acull la sisena mostra Made in Paris. La generació de Matisse, Lagar i Foujita, una exposició que vol reflectir l’imant cultural de París entre finals del segle XIX i principis del segle XX.

Artistes com Henri Matisse, Léonard Tsuguharu Foujita o Charles Camoin són precursors de noves tendències fruit de l’evolució de l’impressionisme. Altres, d’arreu de món, també van trobar en aquest ambient d’avantguarda i optimisme una veritable font d’inspiració. És el cas de Thomas Hart Benton, Francisco Bores, Hermen Anglada Camarasa o l’escultor Baltasar Lobo, que s’impregnen a la capital francesa de les noves corrents com el postimpressionisme, el simbolisme i el fauvisme.

Mitjançant el format de les línies del metro, la visita recorre les cinc escoles mítiques que van conviure durant aquest període (l’École de Paris, l’Académie Colarossi i l’Académie Julian, l’École des Beaux-Arts de Paris) i la seva influència en el panorama internacional (Real Academia de Bellas Artes de San Fernando de Madrid).

Parlar de París també és parlar de música i, per aquest motiu, l’ exposició integra un discurs musical titulat “Virtuoses Impressionistes” amb una selecció del musicòleg andorrà Josep Martínez Reinoso. Els visitants podran endinsar-se en una experiència sinèrgica a través de les interpretacions de tres dones pianistes franceses, pioneres en la indústria discogràfica de mitjans del segle XX: Henriette Faure, Germaine Thyssens-Valentin i Magda Tagliaferro.

Els artistes representats en Made in Paris dialoguen magníficament entre ells i permetran als visitants ser testimonis dels canvis socials i artístics més importants de principis del segle XX.

La mostra es podrà visitar a la planta baixa de l’antic hostal Valira del 10 de febrer de 2022 al 8 de gener de 2023.

Horaris

De dimarts a divendres: 10 h - 18 h