Inici » Notícies » Conferència EL CEMENTIRI MÉS FAMÓS DE PARÍS

Conferència EL CEMENTIRI MÉS FAMÓS DE PARÍS

El dijous 10 de novembre es va celebrar la conferència “El cementiri més famós de París”, a càrrec de Charline Bony.

El cementiri del Père Lachaise és el cementiri intramurs més gran de París, la capital de França, i un dels més cèlebres del món. Està situat al número 16 de la Rue du Repos, al xx districte.

El nom donat al cementiri és un homenatge a François d’Aix de la Chaise (1624-1709), conegut com el Père la Chaise, que va ser confessor del rei Lluís XIV i que va exercir sobre ell una moderadora influència.

El 21 de maig del 1804, el cementiri es va obrir oficialment, no obstant això, aquest cementiri no va ser ben acceptat pels parisencs, que no volien ser enterrats als afores de París.

Tots els estils de l’art funerari estan representats i els seus verds camins, acullen un gran nombre de sepultures d’homes i dones de renom, com Honoré de Balzac, Guillaume Apollinaire, Jim Morrison, Edith Piaf, Camille Pissarro o Oscar Wilde.

La conferenciant, Charline Bony, és llicenciada en l’àmbit del mercat de l’art, amb màster en història medieval, especialitzada en les influències i intercanvis iconogràfics entre cristians i musulmans. A París, va treballar com a galerista, abans de traslladar-se a Bretanya per a ampliar els seus horitzons.

Actualment, Charline treballa en l’equip de producció del Museu Carmen Thyssen Andorra.