Inici » Notícies » Bona diada de Sant Jordi des de l’equip MCTA!

Bona diada de Sant Jordi des de l’equip MCTA!

Sabíeu que el 23 d’abril, dia de Sant Jordi, és també el Dia internacional del llibre i de la rosa?

És precisament per això que tradicionalment, els homes reben un llibre i les dones una rosa.

L’art de l’escriptura sol estar vinculat a l’art pictòric. En la història de l’art, trobem moviments comuns a ambdues pràctiques, com en el surrealisme.

Alguns autors brillen en diversos camps d’activitat. És el cas de dos artistes de l’exposició: Talents amb denominació d’origen. De Rigalt a Puigdengolas.

No podem parlar d’art català sense esmentar a Santiago Rusiñol. Aquest pintor, de fama internacional, va ser un dels grans noms de la literatura modernista. Desenvolupant les seves reflexions sobre la societat moderna del segle XIX, és a través de la poesia, la prosa i el teatre que l’artista també es va donar a conèixer en vida. Els seus escrits, sempre impregnats d’una sensibilitat personal i realista, es fan ressò de les seves pintures. Això és particularment cert en el cas de l’obra Pati i figura, que podeu veure a la sala d’exposicions del MCTA.

Parlant de teatre, fem referència a un altre artista. Caracteritzat per les seves escenes de gènere amb forts contrastes de llum, Lluís Graner va ser un defensor del què podríem dir art total. Director de la Sala Mercé, escenògraf i promotor teatral, continuem recordant a un pintor que, al llarg de la seva vida, va estar vinculat al sisè art.

Busqueu un llibre original?

La botiga del Museu Carmen Thyssen Andorra també disposa d’una àmplia gamma de llibres per a tots els gusts i edats. No gaire lluny de les edicions per a nens, en el vestíbul trobareu llibres generals, així com especialitzats en moviments o períodes concrets de la història de l’art.

De l’art antic a la modernitat, no dubteu en venir a descobrir també els llibres dedicats a la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza!

Des del Museu Carmen Thyssen Andorra, us desitgem un feliç Sant Jordi i Dia Internacional del Llibre i la rosa!