Inici » Activitats » El Museu Carmen Thyssen Andorra dona la benvinguda a l’estiu amb una oferta d’activitats pensada per a tota la família

El Museu Carmen Thyssen Andorra convida a gaudir del bon temps i a donar la benvinguda a la temporada d’estiu amb activitats per a tota la família. Durant el mes de juny, l’oferta es preveuen novetats com la conferència amb l’artesana joiera Sílvia Hernández de l’empresa Shiori, que combinarà literatura i artesania, o el curs d’accessibilitat de l’art impartit per Txell Díaz en el programa Aula d’Estiu 2022 de la Universitat d’Andorra.

• Natures mortes amb collage

Dissabte 4 i diumenge 5 de juny

El dissabte 4 i el diumenge 5 de juny, els assistents tindran l’oportunitat d’experimentar amb el collage, una tècnica artística que es va popularitzar gràcies a l’obra de Picasso  Naturalesa morta amb cadira de reixeta, creada el 1912.  El taller familiar Natures mortes amb collage proposarà el repte de recrear uns bodegons amb papers de colors, revistes i cartolines.

• Històries per viure

Del dimarts 7 fins al diumenge 3 de juliol

Des de dimarts 7 i fins al diumenge 3 de juliol de 2022, el vestíbul del museu acollirà l’exposició Històries per viure de la fotògrafa Chiqui Novis. Es tracta d’un projecte de l’Associació de trasplantats i donants d’Andorra (ATIDA) per donar visibilitat a les persones trasplantades i explicar, mitjançant imatges, quines són les històries personals que trobem darrere de cada mirada. L’exposició es podrà visitar de manera gratuïta durant l’horari d’obertura del museu.

• Què és l’Art nouveau?

Dissabte 11 i diumenge 12 de juny

El dissabte 11 i diumenge 12 juny, el taller de pintura a l’aire lliure Què és l’art nouveau? permetrà a les famílies descobrir un dels grans mestres d’aquest moviment, l’Alfons Mucha, i recrear una obra amb la tècnica del guaix.

• L’art fet Joia

Dijous 16 de juny, sessió 1: 19.00 h – sessió 2: 20.30 h

Continuant amb el cicle de conferències iniciat aquesta temporada, el dijous 16 de juny, Shiori presentarà la nova col·lecció de joies inspirades en obres de l’actual mostra Made in Paris. L’art fet joia és el títol d’aquesta sinergia que uneix joieria, art i literatura de la mà de Sílvia Hernández i Txell Díaz, actriu. La proposta se centra en apropar al públic el procés d’elaboració artesanal de joies acompanyades de narracions literàries per evocar èpoques, moments i territoris. Es realitzaran dos passis gratuïts a les 19 h i a les 20.30 h i cal fer reserva prèvia.

• El mural de les nimfes

Dissabte 18 i diumenge 19 de juny

Aprofitant la temàtica de les arts decoratives i la joieria, el dissabte 18 i el diumenge 19, es convidarà a les famílies a participar en un gran mural col·lectiu disposat al vestíbul del museu. Els participants podran conèixer la nimfa Hira, un personatge fantàstic de l’obra d’Antonio Muñoz Degrain, “El bany de les nimfes”, i engalanar-la amb papers de colors i lluentons.

• Qui és qui en l’art?

Dissabte 25 i diumenge 26 de juny

Finalment, en el darrer cap de setmana de juny es farà l’activitat familiar Qui és qui en l’art?, una activitat basada en el tradicional joc de taula de preguntes divertides per esbrinar, a través de les característiques principals físiques, els grans mestres de la pintura. La proposta finalitzarà amb un taller de pintura dels deu personatges perquè els assistents puguin repetir el joc des de casa.

Els interessats en participar en les activitats programades podran escollir entre diferents sessions distribuïdes el:

Dissabte a les 10.30 h, 11.30 h, 12.30 h, 16 h i 17.00 h

Diumenge a les 11 h i 12 h

I reservar la/les seva/es plaça/es al correu reserves@mcta.ad o al tel. 800 800.

*Edat mínima per participar: 4 anys

*Cada sessió dura aproximadament 45 minuts