Inici » Notícies » 9a edició del Festival Ull Nu

9a edició del Festival Ull Nu

La novena edició del Festival Ull Nu, que tindrà lloc entre els dies 25 i 29 de maig, comptarà amb projeccions, instal·lacions artístiques, tallers, directes audiovisuals, concerts, i el consolidat concurs de curtmetratges i llargmetratges.

El Festival Audiovisual d’Andorra celebra la seva 9a edició́ entre els dies 25 i 29 de maig. Un any més torna amb la voluntat de difondre i promoure la creativitat, l’art, la cultura i el talent de joves creadors procedents d’arreu del territori Pirineus. Així, amb aquest objectiu, l’organització s’ha marcat el repte de diversificar encara més els esdeveniments i fer accions que serveixen per acostar a un públic més ampli tot un ventall de propostes creatives innovadores, mostrant les tendències audiovisuals del moment. D’aquesta manera, hi haurà instal·lacions artístiques a l’aire lliure, realitat augmentada, una exposició sobre els NFT, fenomen que en molt poc temps ha revolucionat els mercats de l’art tradicional i de les criptomonedes, una  sessió escolar, tallers, xerrades, concerts i el ja consolidat concurs de curtmetratges i llargmetratges, que serveix per conèixer la feina del talent emergent del nostre entorn.

El Festival Ull Nu torna amb força després de dos anys, en els quals, a causa de la

pandèmia, havia hagut de modificar part del seu programa per adaptar-se a la

situació. L’acte de presentació del programa del Festival Ull Nu ha tingut lloc aquest dilluns i ha anat a càrrec del conseller de Joventut del Comú d’Andorra la Vella, Alain Cabanes, i del director de l’esdeveniment, Hèctor Mas.

El conseller del Comú ha recordat que col·laboren amb el festival des dels seus inicis, i ha destacat que amb les propostes alternatives al programa de projeccions “es vol generar interacció entre el patrimoni cultural i les noves tecnologies, així com experimentar la conjugació entre els espais urbans i els patrimonials”. A més, ha recordat que gràcies al programa de voluntariat per adolescents de 12 a 17 anys organitzat pel servei de joventut i participació ciutadana del Comú, el festival comptarà amb el suport de joves que col·laboraran en diferents tasques de lesdeveniment.

Per la seva banda, el director del Festival ha destacat lalt nombre de participants a les dues categories del concurs: 242 curtmetratges, dels quals han estat seleccionades 21 obres; i 34 llargmetratges, dels quals nopten a premi 3. A més, Mas ha ressaltat el fet que tres curtmetratges siguin d’artistes d’Andorra, “fet que demostra el bon estat de salut del sector audiovisual al país”.

El jurat professional està format per Desirée Guirao, nascuda a Andorra el 1982, com a dissenyadora de vestuari; Oriol Capel, nascut a Barcelona, guionista de llargmetratges i de televisió, i Florent Pallarés, nascut a Cabestany (França) el 1962, cineasta, conferenciant i formador. Altres membres que formen part del jurat són Iker Sánchez, Cristina Moragues i Clàudia Montes, escollits per Carnet Jove Andorra.

Clica aquí per veure el programa.