Inici » Notícies » Xerrada el Thyssen a Casa : Pablo Picasso

Xerrada el Thyssen a Casa : Pablo Picasso

Benvinguts a la nova edició del Thyssen a Casa.

Avui, el director artístic del Museu Carmen Thyssen Andorra, Guillermo Cervera, dedica el seu discurs al gran Pablo Picasso a través la seva obra : “Els segadors” 1906.

Pablo Ruiz Picasso, nascut el 25 d’octubre de 1881 a Màlaga, coneix ràpidament el món de l’art gràcies al seu pare, José Ruiz y Blasco, que era professor de dibuix i artista. En 1895 comença una formació acadèmica a l’Escola de Belles-Arts de Barcelona, i després a l’Acadèmia Reial de San Fernando a Madrid, abans de marxar cap a París. A partir de 1901, canvia la seva signatura utilitzant exclusivament el nom de la seva mare, Picasso, nom avui en dia famós al nivell internacional.

Picasso és conegut per reinventar-se sense interrupció, passant d’un estil a un altre de manera radical amb mestria. Això és el que fa la riquesa de la seva obra dividida en diferents períodes, estils, suports i conceptes.

“Els segadors” 1906, ja que no és l’obra la més coneguda de l’artista representa, per tant, una creació clau de la carrera de Pablo Picasso, és la pintura que prefigura les “Demoiselles d’Avignon”, 1907, punt de començament del moviment cubista.

Inspirat dels colors i de les línies fauvistes, “Els segadors” està a la junció entre les avantguardes del moment, i els moviments artístics futurs com el cubisme o el constructivisme rus creat a partir dels anys 1920.

Així doncs, us deixem descobrir aquesta part poc coneguda però essencial de la carrera d’aquest gran artista i esperem, del Museu Carmen Thyssen Andorra, que us agradi la conferència.