Inici » Notícies » Xerrada el Thyssen a Casa : Natalia Goncharova

Xerrada el Thyssen a Casa : Natalia Goncharova

Benvinguts a la nova edició del Thyssen a Casa.

Avui, el director artístic del Museu Carmen Thyssen Andorra, Guillermo Cervera, dedica el seu discurs a Natalia Goncharova a través la seva obra : “La pesca”, 1911, que forma part de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Natalia Goncharova és una artista pionera de l’avantguarda russa que va néixer el 1881. En 1898, segueix una formació d’escultura a Moscou abans de començar la seva carrera pictòrica a partir del 1904, quan coneix a Mihail Larionov, home que compartirà la seva vida i influenciarà el seu art fins a la seva mort en 1962.

La pintora, activa en els diferents grups artístics modernistes de l’època, prefereix destacar-se de les avantguardes europees desenvolupant un art nacionalista i popular propi. Per això, crea amb Larionov el grup “Cua de burro” a principis del 1910. Aquest moviment inspirat en les tècniques neoimpressionistes i cubistes, il·lustra temes locals, obrint les portes a un nou corrent important de les avantguardes russes normalitzat oficialment per la parella en 1913: el raionisme.

Us deixem doncs descobrir “La pesca”, 1911, obra que prefigura les recerques estètiques de Goncharova, encara inspirada del fauvisme per l’ús dels colors plans vius i pel primitivisme amb la frontalitat de l’escena i la simplificació de les formes.

Us desitgem, del Museu Carmen Thyssen Andorra, una bona conferència.