Inici » Notícies » Xerrada el Thyssen Andorra a casa teva : Simone Martini

Xerrada el Thyssen Andorra a casa teva : Simone Martini

Benvinguts a la nova edició del Thyssen Andorra a casa teva.

Avui, el director artístic del Museu Carmen Thyssen Andorra, Guillermo Cervera, dedica el seu discurs a Simone Martini a través la seva obra “Sant Pere”, 1326, que forma part de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Simone Martini, artista italià nascut el 1284 i mort a França el 1344, és conegut com un representant de la pintura gòtica que l’hi va fer descobrir el seu mestre Duccio di Buoninsegna. Pertanyent a l’escola de Siena, del que hereta el gust per l’harmonia de les línies, dels colors vius, i del hieratisme inspirat de l’art bizantí.

La pintura gòtica del Trecento (segle XIII), és un moviment artístic d’Europa occidental que promou principalment l’art religiós d’una manera simple i accessible a tots, com a suport per l’ensenyament de les regles morals i civils. Caracteritzat pel hieratisme i la utilització de l’estereotip, la pintura gòtica il·lustra amb poc realisme, deixant la identificació dels personatges, de l’escena narrativa i la comprensió als símbols que constel·len les composicions.

Entre simplicitat i simbolisme, Simone Martini, que aleshores era un dels artistes més coneguts de Siena, es troba a la cruïlla entre l’art medieval i l’avanç cap al Renaixement posant en pràctica noves tècniques com la introducció de la perspectiva, del sentiment en l’expressió de les figures, així com l’abandonament del hieratisme, del qual “Sant Pere”, 1326, és l’exemple perfecte.