Inici » Notícies » Xerrada el Thyssen Andorra a casa teva : el Pop Art

Xerrada el Thyssen Andorra a casa teva : el Pop Art

Avui, el director artístic del Museu Carmen Thyssen Andorra, Guillermo Cervera, dedica el seu discurs no a un creador en concret, sinó a un corrent artístic emblemàtic de l’art contemporani: el Pop Art. A través dels diferents artistes que formen part de l’exposició “INFLUENCERS en l’ art. De Van Goyen al Pop Art “, i amb altres pintors i escultors representatius del moviment, us deixem submergir-vos en el colorit i sorprenent univers de la cultura pop de la segona meitat del segle XX.

Nascut a Anglaterra als anys cinquanta gràcies al Independent Grup i després emigrant als Estats Units i principalment a Nova York, el Pop Art marca una veritable ruptura en la història de l’art. Més enllà d’una renovació estètica, es tracta d’un moviment que porta una ideologia crítica davant la modernitat, la mecanització, la noció d’art acadèmic i l’elitisme intel·lectual que està emergint.

El pop art, com el seu nom indica, es basa en la cultura popular i il·lustra i promou el poder de la imatge. Entre la ironia i la crítica, els artistes destaquen un nou tipus de realisme proper al món impersonal, en referència a la mecanització i a la producció en sèrie, utilitzant objectes i materials de la cultura de masses desviant-los de la seva funció bàsica per convertir-los en objectes de contemplació. El Pop Art inventa un simbolisme senzill, capaç de tocar qualsevol de nosaltres com a persona inherent i part integrant d’aquesta societat.

Conegut pel seu estil vistós i cridaner, el moviment s’inspira principalment en la publicitat i el tema de la industrialització. Els seus artistes representen un món modern, un món que avança cada cop més ràpidament, amb un llenguatge particular i directe, tots tenint en comú la producció d’un art accessible a tothom.

Us deixem doncs descobrir Andy Warhol, una figura cabdal del moviment, i les seves serigrafies, la paleta animada i impactant de David Hockney, el treball del “lletrisme” del famós Robert Indiana i les obres contemporànies de Mister Brainwash.