Inici » Notícies » Visita: Henri Matisse “Nu bleu” 1952

Visita: Henri Matisse “Nu bleu” 1952

El Museu Carmen Thyssen Andorra us vol proposar la visita d’una obra molt especial que ha format part de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art” des de l’esdeveniment #GoBlue, Dia Internacional de la Infància, que es va dur a terme amb Unicef el novembre del passat any al museu.

L’obra “Nu bleu” de Henri Matisse, forma part de la seva última etapa com a artista. El pintor francès és considerat un dels grans artistes en la història de l’art per l’ús del color, la seva fluida pinzellada i per la àmplia producció artística; a més  va servir com a font d’inspiració i referent per a d’altres artístes.

Matisse va estar creant obres fins al final de la seva vida. Aquesta obra del 1952 es troba en la seva etapa final en la que, a causa d’una intervenció per un càncer de colon, va quedar-se en cadira de rodes, tot i les circumstàncies no va aturar-se. Al no poder pintar, va decidir crear una nova manera de seguir produint art, la “pintura amb tisores”, la qual consistia en retallar papers pintats amb diferents colors en diverses formes i enganxar-les sobre una superficie, anomenats també cut-outs. Arran d’aquests retallables, experimenta amb les litografies com la que presentem, on presenta figures nues de dones d’inspiració africana per les escultures que va adquirir en el seu viatje a Tahiti. L’ús del color blau no és casualitat, per a ell significa distància i volum; d’aquí el nom de la sèrie “Nus Bleus”.