Inici » Notícies » Visita guiada : “Vista de la plana de Montmartre”, 1848, Théodore Rousseau

Visita guiada : “Vista de la plana de Montmartre”, 1848, Théodore Rousseau

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu descobrir des de casa.

Avui, el Museu Carmen Thyssen Andorra us convida a descobrir “ Vista de la plana de Montmartre” 1848, del pintor francès Théodore Rousseau, que forma part de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Théodore Rousseau, nascut el 15 d’abril de 1812 i mort el 22 de desembre de 1867, és un dels artistes francès més important del segle XIX. Associat als moviments realistes, romàntics i afiliat a l’Escola Barbizon de la qual serà un dels màxims representants, és un paisatgista que es troba a la frontera entre la tradició clàssica i el naturalisme modern que donarà pas a l’avantguarda europea.Vinculat des de ben jove amb el món de l’art, va iniciar la seva formació acadèmica en diversos tallers i va anar a importants museus parisencs per copiar els grans mestres. No obstant això, el seu gust per la modernitat es manifesta ràpidament a través el seu interès pels grans mestres de la llum anglesos com John Constable. Pintor ben integrat als salons oficials, acabarà sent no acceptat. Va ser llavors quan va marxar de París i es va traslladar a Barbizon a on va descobrir els paisatges rurals dels voltants, cosa que el va portar a representar paisatges salvatges i la seva llum aplicant la tècnica del plein air.

Théodore Rousseau no es limita a la simple representació del paisatge sinó que representa també els sentiments que se’n deriven. Artista que no deixa de jugar amb la llum sense dominar completament el color, promou una composició equilibrada en la qual la terra i el cel tenen la mateixa importància. Finalment, la presència secundària de l’home en les seves obres dóna a l’espectador una sensació de serenitat, d’harmonia i de solitud.