Inici » Notícies » Visita guiada : « Varieté », 1911, Georg Tappert

Visita guiada : « Varieté », 1911, Georg Tappert

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu descobrir des de casa.

Avui, el Museu Carmen Thyssen Andorra us convida a descobrir “Varieté”, 1911, de l’artista alemany Georg Tappert que forma part de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Georg Tappert va néixer a Berlín el 20 d’octubre de 1880 i va morir el 17 de novembre de 1957 a la mateixa ciutat. Inicialment format com a sastre, va dirigir-se cap a l’art a principis dels anys 1900, i més concretament cap als nous moviments apareguts en aquell moment a la capital alemanya. Aquest període representa per a l’artista el punt àlgid de la seva carrera. No obstant això, quan Hitler va arribar al poder, Tappert es va enfrontar al rebuig de la seva obra. Aquest trastorn marca una ruptura profunda en el seu curs ja que mai, ni després de la guerra, recuperarà el seu dinamisme i la seva visibilitat en l’escena artística.

El seu estil, que no pertany a cap moviment definit, il·lustra la seva voluntat de perseguir els seus propis objectius artístics. Els seus primers treballs, que s’inspiren en l’obra de Gauguin i Cézanne, es van desenvolupar en contacte amb diferents grups com el Deutscher Künstlerbund, la Neue Secession, i després de la primera guerra mundial la Novembergruppe. Totes aquestes associacions tenen en comú el rebuig de la supremacia acadèmica mitjançant la promoció de joves artistes així com la demanda d’art lliure i variat.

Tappert destaca en els seus treballs pel seu domini dels contrastos cromàtics i l’ús de colors purs, però també pels seus temes que defensen la llibertat individual i el frenesí expressiu. Les seves composicions, generalment molt frontals, es troben marcades per detalls que donen impressions de profunditat al mig de tots els seus elements ornamentals.

Així doncs, us deixem descobrir “Varieté“, 1911, de Georg Tappert, un artista que va ser oblidat durant dècades i que, des dels anys 80, ha estat redescobert i reconegut avui en dia com un dels pioners de la l’art modern alemany, així com el consolidador del moviment expressionista.