Inici » Notícies » Visita guiada : “Sortida de la lluna a la riba del riu Oise”, 1874 Charles-François Daubigny

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu escoltar des de casa.

Avui, el Museu Carmen Thyssen Andorra us convida a descobrir “ Sortida de la lluna a la riba del riu Oise” 1874, de l’artista Charles-François Daubigny, que forma part de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

El pintor Daubigny, nascut a París el 15 de gener de 1817, se situa en la transició entre el classicisme i la modernitat. La seva formació va tenir lloc en l’àmbit familiar  ja que el seu pare també era pintor i posteriorment al taller de Paul Delaroche, on va cultivar els temes històrics.

A partir de 1830, un nou alè l’empeny cap a una tècnica més àgil que li permet expressar emocions:  la pintura a l’aire lliure.

Animat pel seu amic Camille  Corot, Daubigny entra en una nova era i comença a treballar a Fontainebleau, on juntament amb els seus adeptes de l’Escola de Barbizon inicien una renovació: el treball del natural, moment en que el taller deixa de ser el centre de treball i es converteix en un accessori pràctic.

La inspiració pels paisatges costers de Normandia, i els ambients aquosos, impulsen a Daubigny a habilitar una embarcació com a estudi flotant, a la que va batejar amb el nom de «Le botin», que li permet navegar pel riu Sena i el Oise, servint-li de plataforma per executar les seves composicions. En els seus paisatges, la sorprenent llum natural dels diferents moments del dia, es reflexa magistralment en elements com l’aigua, l’aire i el cel.

L’any 1858 participa en l’Exposition Universelle i arriba el seu reconeixement oficial com a pintor de la natura; influenciant en la trajectòria joves artistes impressionistes com Paul Cézanne i Van Gogh, arribant a ser considerat fins al dia d’avui, com un impressionista avançat; el nexe entre l’Escola de Barbizon i aquest moviment.