Inici » Notícies » Visita guiada: “Retrat d’una nena”. Antoni Caba i Casamitjana

Visita guiada: “Retrat d’una nena”. Antoni Caba i Casamitjana

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu escoltar des de casa.

Avui, el Museu Carmen Thyssen Andorra us convida a descobrir “Retrat d’una nena”, de l’artista Antoni Caba i Casamitjana, que forma part de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

El pintor i decorador Antoni Caba, va ser catedràtic i director de l’Escola de la Llotja de Barcelona, esdevenint un gran mestre per a les noves generacions de pintors com Rusiñol, Miró i Lleó o Graner i Arrufí.

Es va formar al costat de Gabriel Planella, Pau Milà Fontanals i Claudi Lorenzale a l’Escola de Belles Arts de Barcelona, ​​i va ampliar els seus estudis a Madrid gràcies a una pensió que li va ser concedida per la Diputació de la Ciutat Comtal en 1863. Allí va ser alumne de Federico de Madrazo.

Després de l’etapa d’aprenentatge a la capital francesa, sota les ensenyances del fresquista Carlos Ruiz Delaroche, es va aproximar a la pinzellada brillant de Franz Hals i posteriorment va donar més protagonisme a la línia, amb la qual transcendeix la tela.

Va realitzar la decoració del Gran Teatre del Liceu i d’algunes residències particulars catalanes, especialitzant-se en la pintura d’història i de caràcter realista. Cedint al gust de la puixant clientela burgesa, Caba va trobar en el gènere del retrat, el terreny ideal on desplegar la seva investigació sobre els efectes de la llum real i el clarobscur, llegant una abundant producció retratística que posa de manifest el seu eclecticisme estilístic i les seves inquietuds pictòriques.

En les seves obres es decanta per atmosferes il·luminades per una tènue llum de taller, que es veu reflectida en els rostres dels seus retratats, aconseguint una pintura de contorn net i arribant a un alt nivell de realisme fotogràfic.