Inici » Notícies » Visita guiada : “Paisatge amb una vacada en un riu”, 1859, Carlos de Haes

Visita guiada : “Paisatge amb una vacada en un riu”, 1859, Carlos de Haes

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu escoltar des de casa.

Avui, el Museu Carmen Thyssen Andorra us convida a descobrir “Paisatge amb una vacada en un riu”, 1859, de l’artista Carlos de Haes, que forma part de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Nascut a Brussel·les el 25 de gener de 1829 i mort a Madrid el 17 de juny de 1898, Carlos de Haes va ser un dels paisatgistes més reconeguts de la segona meitat del segle XIX. Va ser el 1835, quan només tenia 6 anys, quan va deixar la seva Bèlgica natal amb la seva família i es va instal·lar a Màlaga, ciutat en la qual va fer els seus primers passos en el món de l’art.

No va tornar a la capital belga fins als 21 anys, el 1850, per continuar la seva formació artística. Aquest viatge marca un moment clau de la carrera del jove artista, ja que descobrirà, d’una banda, l’obra del paisatge dels mestres flamencs i d’altra banda l’avantguarda. També rebrà allà l’ensenyament de l’artista Joseph Quinaux, que l’impulsarà a treballar davant de la natura.

Convertit en un gran representant del realisme, Carlos de Haes es posiciona en contra del corrent romàntic, representant a través d’esbossos realitzats a l’aire lliure la natura que després reprodueix al taller. El seu propòsit no és representar paisatges idealitzats, sinó la realitat objectiva i directa del seu entorn. Com a gran viatger, De Haes deixa la posteritat amb diverses representacions, il·lustrant un gran nombre de paisatges europeus i, sens dubte, demostrant el seu domini pictòric davant la diversitat de relleus i atmosferes del continent.

Per tant, el retorn de l’artista a Espanya suposa un avenç en la tradició paisatgística del país. De Haes empeny els seus estudiants de l’Escola de Belles Arts de Madrid, tal com ho va fer el seu propi mestre, a treballar de cara a la natura i inspirarà, a través la seva pinzellada, el futur moviment impressionista.