Inici » Notícies » Visita guiada : “Paisatge amb poble i riu”, 1930 Eliseu Meifrèn

Visita guiada : “Paisatge amb poble i riu”, 1930 Eliseu Meifrèn

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu descobrir des de casa.

Avui, el Museu Carmen Thyssen Andorra us convida a descobrir “ Paisatge amb poble i riu” 1930, del pintor català Eliseu Meifrèn, que forma part de la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Eliseu Meifrèn, pintor català nascut el 1859 i mort el 1940 a Barcelona, entra en la dinàmica avantguardista tardanament, tot i que ​​és considerat un dels primers artistes a portar el moviment impressionista a Catalunya. Inicialment dedicat a la carrera de medicina, com el seu pare, Meifrèn va decidir ràpidament dedicar-se exclusivament a la pintura. Comença la seva formació a l’Escola de Belles Arts de Barcelona, ​​on va aprendre la representació del paisatge romàntic acadèmic i a continuació, va completar la seva formació a París, on va descobrir l’avantguarda i els seus artistes.

Reconegut com a referent del paisatge i de les marines, Eliseu Meifrèn seguirà fidel al realisme acadèmic i al naturalisme durant molt de temps. Finalment influenciat per l’impressionisme, l’artista va abandonar el convencionalisme clàssic i va començar a treballar tant en la cromàtica com en diversos aspectes de la llum.

El seu estil i tècnica, que el visitant descobreix amb sorpresa, es basa en la descomposició dels matisos cromàtics del cel i de l’aigua, destacats pel moviment del vent que juga amb la vegetació. L’artista s’allunya així definitivament del romanticisme, concentrant-se en la impressió visual i cromàtica i abandonant el sentimentalisme propi al moviment romàntic.