Inici » Notícies » Visita guiada: Miquel Villà i Bassols “Pobla de Segur” 1934

Visita guiada: Miquel Villà i Bassols “Pobla de Segur” 1934

Des del Museu Carmen Thyssen Andorra us proposem, aquesta setmana, una nova visita guiada de la nostra exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”.

Avui us convidem a descobrir “Pobla de Segur” c. 1934 de Miquel Villà i Bassols, de la Col·lección Carmen Thyssen-Bornemisza.

Nascut el 1901 i mort el 1988, Miquel Villà i Bassols és un dels pintors catalans més singulars del segle XX. Originari de Barcelona, ​​va començar a viatjar amb el seu pare des de la infància per Europa i Amèrica Llatina. A Bogotà, va entrar com alumne a l’Escola de Belles Arts.

En tornar a Europa, l’artista es trasllada a París, on és admès a l’Acadèmia Colarossi. Va ser llavors quan va descobrir les grans referències d’avantguarda com Paul Cézanne, Maurice de Vlaminck i Henri Matisse, tres artistes que l’inspiraran al llarg de la seva vida.

El seu retorn a Espanya marca el començament del seu èxit. Enriquit durant anys per les influències adquirides dels seus viatges, Villà i Bassols desenvolupa un llenguatge artístic i estètic únic que barreja múltiples tècniques.

Influenciada pel tractament dels colors fauvistes, la seva obra es caracteritza sobretot per la pintura matèrica. Aquest moviment artístic, sorgit al voltant de la Segona Guerra Mundial a França, va estendre’s per Espanya i Itàlia, definit-se per l’ús de materials no tradicionals barrejats amb els pigments. L’artista, que tracta aquesta barreja en pinzellades pastoses sobre el llenç, juga amb els volums i els colors, creant cada vegada una obra única i impactant, a cavall entre la pintura i el modelatge.

L’ús d’aquests elements naturals com a tècnica confereix en les obres de Villà i Bassols una dimensió realista tant en termes estètics com materials. El paisatge, a banda de ser una representació de la natura, es converteix en la seva encarnació sobre la tela.