Inici » Notícies » Visita guiada: Manuel Hugué “Dama” s/d

Visita guiada: Manuel Hugué “Dama” s/d

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”.

Aquesta setmana us presentem l’obra “Dama” de l’artista noucentista Manuel Hugué, la qual forma part de la Colección Carmen Thyssen – Bornemisza.

Manuel Hugué, o conegut també com a Manolo, va ser un artista molt polifacètic, va destacar en àmbits com l’escultura i la pintura, rebent influències de les avantguardes i d’artistes com Juan Gris i Pablo Picasso, amb qui va entaular amistat. Les estades a París i Barcelona van fer-li crear un estil propi i personal entre el noucentisme i cubisme, de manera que va esdevenir un escultor molt popular a Catalunya.

Manuel va esculpir i modelar diverses escultures, principalment realitzava maternitats, figuretes divertides amb un aire primitiu amb formes harmòniques i arrodonides, donant importància al volum. En acabar la gran guerra va emmalaltir greument i acabà patint una artritis que el va fer abandonar l’escultura que havia realitzat fins llavors, adaptant-se a materials més tous, però també dedicant-se a la pintura i l’aquarel·la.