Inici » Notícies » Visita guiada : Gaspar Miró i Lleó, “Carrer de París”

Visita guiada : Gaspar Miró i Lleó, “Carrer de París”

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu escoltar des de casa.

Avui, us convidem a descobrir “Carrer de París”, de l’artista Gaspar Miró i Lleó, que forma part de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Nascut a Vilanova i la Geltrú el 2 de març de 1859 i mort a Barcelona el 29 de setembre de 1930, l’artista català Gaspar Miró i Lleó és conegut pel gran èxit que va tenir a París. Format en la prestigiosa Escola de la Llotja de Barcelona, ​​ visita per primera vegada la capital francesa el 1884, quan només tenia 25 anys. Sinònim de revolució artística, el pintor descobreix una ciutat en l’apogeu de la seva esplendor social encarnant, com segurament s’ho havia imaginat, un autèntic emblema de la modernitat.

L’artista va descobrir allà el moviment impressionista que estava aleshores en ple auge. Captivat per aquest corrent, admira el seu tractament particular de la llum i de la sensació. Exalta l’apropiació de la fugacitat de l’instant present i efímer que dona a la posteritat una visió justa i realista del que era la vida parisenca a l’alba del segle XX. Aquesta nova tendència estètica, que promou la “impressió“, allibera la línia i la pinzellada de l’artista, que abandona progressivament els preceptes acadèmics inculcats durant la seva formació a l’Escola de Belles Arts de Barcelona.

Reconegut com a pintor popular, Gaspar Miró i Lleó descriu, d’una banda, la vida quotidiana dels habitants de la ciutat i, d’altra banda, el seu entorn, fent de les seves obres els testimonis visuals del nou París, nascut i modelat al llarg del segle XIX. La seva obra li valdrà el títol de “Pintor de la Ciutat de París”, atorgat per l’Ajuntament de la ciutat que li permet posar el seu cavallet on el porti la seva inspiració, tant si és pels carrers, als parcs o fins i tot en els edificis oficials.