Inici » Notícies » Visita guiada : “Descans en la fugida a Egipte”, Francisco Antolínez y Ochoa

Visita guiada : “Descans en la fugida a Egipte”, Francisco Antolínez y Ochoa

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu escoltar des de casa.

Avui, el Museu Carmen Thyssen Andorra us convida a descobrir “Descans en la fugida a Egipte”, de l’artista Francisco Antolínez y Ochoa, que forma part de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Nascut a Sevilla el 1644 i mort a Madrid el 1700, Francisco Antolínez és un dels testimonis privilegiats del que avui en dia es coneix com el Segle d’Or espanyol. Exercint la professió d’advocat paral·lelament a la de pintor, va iniciar la seva formació a Sevilla, on va descobrir l’obra i l’aprenentatge del gran Bartolomé Murillo, que va influir profundament en la seva obra, per després anar a practicar els seus talents a la capital espanyola, Madrid.

La seva obra, que il·lustra principalment temes cristians inspirats del Nou Testament i dels Evangelis, concorda amb els temes de la seva època, especialment pel que fa a la importància creixent que tenen la Verge Maria i Josep, tots dos protagonistes de l’obra que avui us presentem.

L’estil de l’artista, caracteritzat per la seva modernitat, situa els personatges sants en un entorn que generalment combina paisatge i arquitectura. Amb una pinzellada dinàmica, Antolínez presta una atenció especial al treball dels colors i efectes de llum d’influències flamenques i italianes que van enriquir Espanya al segle XVII.

Ja que l’única obra signada d’aquest artista massa poc conegut que coneixem és “L’Adoració dels pastors“, 1678, de la catedral de Sevilla, la pintura particular de Francisco Antolínez, que es troba a la frontera entre la modernitat i el classicisme, ens permet atribuir-li sense cap dubte possible l’obra “Descans en la fugida a Egipte”.