Inici » Notícies » Visita guiada : Andy Warhol, “Mick Jagger”, 1975

Visita guiada : Andy Warhol, “Mick Jagger”, 1975

El Museu Carmen Thyssen Andorra us proposa aquesta setmana una nova visita guiada d’una obra particular de l’exposició “INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al Pop Art”, que podreu escoltar des de casa.

Avui, us convidem a descobrir “Mick Jagger”, del famós artista Andy Warhol, que forma part de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Andrew Warhola, més conegut com a Andy Warhol, neix a Pittsburg el 6 d’agost de 1928 i mor el 22 de febrer de 1987 a Nova York. Dotat d’una gran sensibilitat des de la seva infantesa, Andrew Warhola va començar a conrear l’art de l’aparença i la imatge inventant personatges i utilitzant pseudònims, elements que l’acompanyaran durant tota la seva vida. Va ser un veritable mestre de la imatge i va obtenir el diploma en Disseny artístic el 1949 al Carnegie Institute of Technology, abans de traslladar-se a Nova York, on va ser ràpidament localitzat per grans firmes internacionals com Columbia Records o Vogue i el 1952 tindrà la seva primera exposició a la Hugo Gallery.

Considerat l’epicentre del moviment Pop, és un dels primers artistes que es va aixecar  contra l’expressionisme abstracte oferint així imatges senzilles, de fàcil reconeixement i de gran significació social. El seu vocabulari gràfic, caracteritzat per la repetició, va íntimament lligat a les indústries de masses, denunciant així aquesta societat de consum en la qual cadascú de nosaltres té un paper.

No és casualitat que uns anys després, el 1962, Warhol creés el seu propi taller que portarà el nom de The Factory. Aquest estudi es convertirà ràpidament i fins al 1984 en un fructífer centre de creació. Entre fotografia, pintura, serigrafia i cinema, The Factory estarà freqüentada per nombroses celebritats, entre elles Mick Jagger, com a models de l’artista.

Andy Warhol és un artista complet que va molt més enllà de la pintura. Encarna una forma de vida i un moviment artístic decisiu per a la continuació de la història de l’art. Tenint en compte que l’art està a tot arreu, representa una societat, que serà la seva principal font d’inspiració al llarg de la seva carrera.