Inici » Notícies » Preguntes Freqüents : Què és la pintura matèrica ?

Preguntes Freqüents : Què és la pintura matèrica ?

Com cada setmana, responem a preguntes freqüents que sovint els visitants ens fan arribant al Museu Carmen Thyssen Andorra.

Avui és el torn de la pregunta : Què és la pintura matèrica ?

La pintura matèrica és un corrent pictòric que va néixer al voltant de la segona Guerra Mundial a França amb l’artista Jean Fautrier i el representant de l’art brut Jean Dubuffet. Aquesta tècnica de pintura, desenvolupada principalment a Espanya, Itàlia i França, és única tant pel seu procés creatiu com per la seva estètica.

De fet, la pintura matèrica és coneguda per l’ús de materials no tradicionals, com sorra, fusta, cera, guix, etc., i sovint es tracta amb empastats. Aquest corrent, que es troba a la frontera entre la pintura i el modelatge, troba els seus inicis en el collage cubista, o la diversificació de materials i l’assemblatge dadaista i surrealista.

Els artistes treballen els materials col·locats al llenç amb les mans o amb instruments, i juguen amb els gruixos i colors per esculpir el material d’una manera única i sorprenent.

Aquest moviment artístic original, representat a l’exposició “INFLUENCERS en art. De Van Goyen al Pop Art “per l’artista Miquel Villà i Bassols a través la seva obra:” Pobla de Segur “, no us deixarà indiferent.