Inici » Notícies » DE PORTES ENDINS : Museu Carmen Thyssen Andorra

DE PORTES ENDINS : Museu Carmen Thyssen Andorra

De portes endins : Museu Carmen Thyssen Andorra us porta cada dilluns les opinions d’un dels membres de l’equip del museu, compartint així el que hi ha a dintre del Museu Carmen Thyssen Andorra, més enllà de les obres d’extraordinària qualitat.

Avui es el torn de l’obra preferida de la Charline Bony : “L’eterna primavera”, 1886, per l’artista Auguste Rodin.

Segons la Charline, aquest treball va més enllà de la simple representació, és una lluita constant entre el moviment i la llum. L’artista utilitza l’expressivitat del cos, llenguatge universal, per donar a conèixer els estats d’ànim dels seus subjectes. El pintor deixa parlar per si soles les obres finament esculpides que executa amb transparència. Auguste Rodin il·lustra el que en definitiva pertany a cadascun de nosaltres: els sentiments, que materialitza donant moviment allò que està immòbil i vida a aquell que està inanimat.

L’eterna primavera”, és una obra inspirada en la relació tumultuosa amb l’artista i escultora Camille Claudel. Davant d’aquest treball, l’espectador no té més remei que deixar-se portar per aquest cercle de sensualitat, força i passió. Els dos cossos es tornen un, atrets inexorablement l’un per l’altre, per finalment, unir-se amb el petó, suspenent l’escena en el temps.