Inici » Notícies » Novetats : Restauracions, fotografia rasant

Novetats : Restauracions, fotografia rasant

Avui descobrim un altre secret de l’exposició INFLUENCERS en l’art. De Van Goyen al PopArt a través de l’obra “Marea baixa a Varengeville”, 1882, del gran Claude Monet.

Aquesta obra impressionista que representa la platja de Varengeville a Normandia sorprèn l’espectador, tant pels colors com pel treball de la llum, donant-li tot el seu dinamisme i la seva intensitat. Tanmateix, la conservació de la força tranquil·la de l’obra continua mantenint-se gràcies a diferents restauracions, en aquest cas la fotografia amb llum rasant.

Que és i per què serveix la fotografia rasant ?

La fotografia rasant és una tècnica de captura d’imatge que permet veure l’estat de la superfície d’una obra utilitzant una font de llum que el restaurador posiciona perpendicularment a la superfície de la pintura. Això permet, gràcies a l’ombra que produeix, veure els relleus externs i doncs revelar les alteracions de la capa pictòrica i les deformacions dels suports. El destacament d’aquests detalls deguts al temps o al desgast, deixa al restaurador la possibilitat d’executar una acció preventiva per garantir la conservació en les millors condicions.

Aquesta tècnica també ens transporta en la intimitat de l’obra i la del seu creador, deixant-nos descobrir els tocs i els modelatge de la matèria, la màgia del procés de creació.