Inici » Notícies » NOVETATS: Reproduccions tàctils

NOVETATS: Reproduccions tàctils

Continuem amb les novetats de cada dijous, aquest mes de Novembre ens endinsarem en una gran aportació que permet apropar-se a les obres de manera universal, experimentant-les i apostant per una difusió de l’art més inclusiva: les reproduccions tàctils.

El museu fa un pas endavant a través de la incorporació de la visualització multisensorial i la interactivitat. “Influencers en l’art” suma a l’experiència de la visita un nou component educatiu i de conscienciació social envers les diferents realitats. Les reproduccions tàctils permeten als visitants explorar les imatges de les obres escollides per mitjà d’una combinació de visió i/o tacte.

S’han imprès 4 pintures de l’exposició sobre un suport rígid on hi van marcats els relleus en diferents alçades per destacar uns elements respecte a uns altres. També s’han realitzat rèpliques de 2 escultures que acompanyen les obres originals per poder apreciar-les amb els ulls tancats. A més a més, els visitants amb limitacions visuals i els que vulguin experimentar les obres des d’aquesta perspectiva, també tindran a la seva disposició les audioguies amb informació de les reproduccions, per tal de tenir el màxim d’informació i aprofitar l’experiència que proposa el museu.

(+ informació: https://touchgraphicseurope.com )