Inici » Notícies » Commemorem el Dia Internacional de les persones amb discapacitat

Commemorem el Dia Internacional de les persones amb discapacitat

Celebrem el Dia Internacional de les persones amb discapacitat en molt bona companyia.

L’esdeveniment va començar divendres 2 de desembre amb l’anunci del guanyador del 7è Concurs d’Obra Gràfica. En aquesta edició del concurs, que s’ha obert a tota la ciutadania andorrana, la guanyadora ha estat Sara Moyano, una de les persones de l’FPNSM, després de ser la participant que va rebre més votacions del jurat, format per les persones ateses de la mateixa Fundació. Així mateix, com ja és habitual, l’obra escollida es va representar en una selecció de tasses que es podran adquirir per 8€, en els punts de venda del Museu Carmen Thyssen i de l’empresa sociolaboral i&i Serveis.

El concurs anual té com a objectiu, a través de l’art, contribuir en la promoció dels drets i el benestar de les persones amb DI, en tots els àmbits de la societat i conscienciar a la ciutadania per construir una societat més inclusiva.

La jornada també va comptar amb el taller de màscares ideat pels joves amb discapacitat intel·lectual de Fent Camí. El taller tenia la intenció simbòlica de representar com les persones són capaces d’amagar les seves pors i inseguretats per adaptar-se millor al seu entorn, malgrat que darrere de cada “màscara” totes siguin iguals i amb els mateixos drets.

Cal recordar que el programa Fent Camí es tracta d’un projecte iniciat l’any 2016, per a joves entre 16 i 21 anys, per rebre orientació prelaboral en diferents centres formatius del Principat, perquè les persones ateses obtinguin aquelles eines que els permeti integrar-se dins de la societat d’una forma natural.

L’acte comptava amb la participació de la Secretària d’Estat d’Afers Socials, Joventut i Igualtat, Teresa Milà; Guillermo Cervera, Conservador General de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza; Celine Mandicó, directora general de la Fundació; Teresa Areny, cap de projectes del Museu Carmen Thyssen; i Imma Tomàs com a representant d’AUFARE (associació d’usuaris, familiars i representants legals de la Fundació).