Inici » Notícies » Col·laboració del MCTA i del SAAS per apropar els adolescents a l’art

Col·laboració del MCTA i del SAAS per apropar els adolescents a l’art

Les persones amb trastorn mental greu sovint tenen dificultats per comunicar-se amb l’entorn. L’art és un vehicle de comunicació i a la vegada, un plaer que ha de ser assequible per tothom. El Servei de Salut Mental del SAAS posa eines de formació per acostar l’expressió artística a disposició dels usuaris que utilitzen els seus equipaments.

En aquest sentit, el Museu Carmen Thyssen Andorra ofereix per segon any consecutiu, als usuaris adolescents del Servei de Rehabilitació comunitària, del Servei de Salut Mental, una experiència de contacte amb l’art que es valora per ambdues entitats com a molt satisfactòria.

Per una banda el programa, dissenyat pel museu en exclusiva per aquest col·lectiu, acosta als usuaris a un món ple de sensacions i matisos, en un espai sovint poc freqüentat pels adolescents amb o sense trastorn mental. D’altra banda, els hi ofereix la possibilitat d’assistir a uns tallers que fomenten l’expressivitat i per tant, els mecanismes de comunicació.

Les persones amb trastorn mental aporten visions i interpretacions de l’art que ens enriqueixen. A la vegada, l’art és una oportunitat de gaudi i de comunicació per tothom, sense fer diferències per raons de salut.

Les dues entitats asseguren que aquest és un bon pas en la lluita contra l’estigma i projecten continuar treballant en aquest sentit.